Przyszli nauczyciele wobec modelowania matematycznego
Abstract
Keywords
References
Blum,W., Ferri, R.: 2009, Mathematical modelling: Can it be taught and learnt?, Journal of Mathematical Modelling and Application 1(1), 45-58.
Krygowska, Z.: 1977, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1, WSiP, Warszawa.
Maaß, K.: 2006, What are modelling competencies?, ZDM 38(2), 115-117.
Major, M., Nawolska, B.: 2010, Matematyzacja, modelowanie, model, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia III, 141-166.
Niss, M.: 2012, Models and modelling in mathematics education, EMS Newsletter 86, 49-52.
Pod.: 2008, Podstawa programowa z komentarzami. T. 6. Edukacja matematyczna i techniczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum: matematyka, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe, informatyka.
Pyzara, A.: 2014, Modelowanie matematyczne sytuacji znanej z życia codziennego, Współczesne Problemy Nauczania Matematyki 5, 233-255.
Turnau, S.: 1985, Zadania tekstowe i nauczanie stosowania pojęć matematycznych, w: Z. Semadeni (red.), Nauczanie początkowe matematyki. Podręcznik dla nauczyciela, tom 3, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Warwick, J.: 2007, Some reflections on the teaching of mathematical modeling, The Mathematics Educator 17(1), 32-41.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016