Twórcza aktywność matematyczna uczniów związana z rozwiązywaniem pewnych zadań na zastosowanie wzorów Viète’a
Abstract
Keywords
References
Beddou, L., Mauduit, C.: 2001, Research as a method of the teaching mathematics (Descriptions of the program “Math en Jeans”), Proceedings of the conference: Science and mathematics teaching for the information society, Torun, Poland, 19-22 July 2000, 11–25.
Ciosek, M.: 1988, Poszukiwanie rozwiazania zadania na róznych poziomach matematycznego doswiadczenia, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 9, 125–172.
Ciosek, M.: 1995, O roli przykładów w badaniu matematycznym, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 17, 5–85.
Gdowski, B., Plucinski, E.: 1999, Zbiór zadan z matematyki dla kandydatów na wyższe uczelnie, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
Gleichgewicht, B.: 2004, Algebra, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
Guncaga, J., Fulier, J., Eisenmann, P.: 2009, Modernisation and Innovation of the Calculus Teaching, in: M. Billich, M. Papco, Z. Takác (ed.), Teaching Mathematics: innovation, new trends, research, Katolícka univerzita, Ružomberok, 89–103.
Guncaga, J., Majherová, J.: 2012, GeoGebra as a motivational tool for teaching and learning in Slovakia, North American GeoGebra Journal 1(1), 45–48.
Kostrikin, A. I.: 2004, Wstep do algebry. Podstawy algebry, PWN, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977a, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977b, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 2, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977c, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 3, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1986, Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 6, 25–41.
Mason, J., Burton, L., Stacey, K.: 2005, Matematyczne myslenie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa.
Mikołajczyk, M.: 2012, Jak pracowac z uczniem zdolnym? Poradnik nauczyciela matematyki (praca zbiorowa), Osrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.
Mostowski, A., Stark, M.: 1970, Elementy algebry wyzszej, PWN, Warszawa.
Mostowski, A. W.: 1967, Rozwiazywanie równan algebraicznych, Panstwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.
Pardała, A.: 2009, Praktyka kształtowania matematycznej twórczosci uczniów, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia II, 159–181.
Pawłowski, H.: 1994, Kółko matematyczne dla olimpijczyków, TURPRESS, Torun.
Płonka, E.: 2000, Wykłady z algebry wyzszej I, Wydawnictwo Politechniki Slaskiej, Gliwice.
Ross, K. A., Wright, C. R. B.: 1996, Matematyka dyskretna, PWN, Warszawa.
Schoenfeld, A. H.: 1985, Mathematical Problem Solving, Academic Press Inc., Orlando.
Turnau, S.: 1990, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa.
Zaręba, L.: 2012, Matematyczne uogólniania. Mozliwosci uczniów i praktyka nauczania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016