O zjawisku zniekształcania obrazu matematyki
Abstract
Keywords
References
Bell, A.: 1992, Systematyczne uzycie konfliktu poznawczego w nauczaniu – trzy eksperymenty, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V: Dydaktyka Matematyki 13, 9–54.
Krygowska, Z.: 1989, Zrozumiec bład w matematyce, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 10, 141-147.
Okon, W.: 1984, Słownik pedagogiczny, Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Pawlik, B.: 2003, On the understanding of geometric transformations by mathematics freshmen, w: Płocki, A. (red.), Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, Folia 16, Studia Mathematica III, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 155–164.
Pawlik, B.: 2004a, On false convictions concerning geometric transformations of the plane in mathematics students’ reasoning, referat (w postaci artykułu) przygotowany na konferencje ICME 10 Kopenhaga 2004, 4-11 lipca 2004, publikacja internetowa. (http://www.icme-organisers.dk/tsg10/articulos/Pawlik_30_updated_paper.doc).
Pawlik, B.: 2004b, On false convictions in mathematics students’ reasoning, w: Mathematica. Proceedings of the XIth Slovak-Czech-Polish Mathematical School, Pedagogical Faculty Catholic University in Ružomberok, Ružomberok June 2nd-5th, 138–145.
Pawlik, B.: 2004c, Fałszywe przekonania dotyczace przekształcen geometrycznych na płaszczyznie w rozumowaniach studentów matematyki. Niepublikowana rozprawa doktorska, promotor: prof. dr hab. Stefan Turnau.
Pawlik, B.: 2005, Fałszywe przekonania dotyczace przkształcen geometrycznych na płaszczyznie w rozumowaniach studentów matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 28, 365-376.
Pawlik, B.: 2008, Co to jest fałszywe przekonanie? Prezentacja zjawiska w oparciu o przykłady rozwiazan zadan podanych przez studentów matematyki, w: Współczesne Problemy Nauczania Matematyki 1 (seria: Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki), "Forum Dydaktyków Matematyki", Bielsko-Biała, 115-128.
Powązka, Z.: 2009, O fałszywych przekonaniach obserwowanych na zajeciach z analizy matematycznej, w: Chronowski, A., Klakla, M. (red.), Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia II, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 213-223.
Rasiowa, H.: 1984, Wstep do matematyki współczesnej, Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Turnau, S.: 1991, O niektórych błedach dydaktycznych i ich skutkach, Problemy dydaktyczne matematyki, tom V, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Zielona Góra, 145-154.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016